Pregătirea mașinii pentru iarnă nu necesită aptitudini speciale, nu trebuie să știți cum să reparați o mașină. Dacă vreți să fiți responsabili și prevăzători atunci vă puteți pregăti chiar și pentru cele mai lungi ierni!
Am alcătuit pentru dumneavoastră 8+1 sfaturi pentru utilizarea mașinii pe timp de iarnă.
1. Cauciucuri de vară pe timpul iernii: cât e de periculos?
2. Anvelope pentru 4 sezoane vs. anvelope de iarnă
3. Ar trebui să cumpăr anvelope de iarnă noi sau folosite?
5. Vizibilitate pe drumuri: ștergătoare și lichid de parbriz pentru o iarnă fără probleme
- Cauciucuri de vară pe timpul iernii: cât e de periculos?
Mulți oameni cred că au experiența necesară pentru a conduce în siguranță iarna cu anvelope de vară. Cu toate acestea, legile fizicii nu pot fi anulate!
Anvelopele de iarnă au o structură care le permite să rămână flexibile în condiții de frig, oferind o aderență mai mare. Sub 7 grade Celsius, anvelopele de vară se întăresc, ceea ce face ca șoferilor să le fie mult mai greu să ajungă în siguranță dintr-un punct în altul.
Cealaltă diferență este reprezentată de modelul anvelopelor de iarnă și de vară. Anvelopele de iarnă au caneluri mai adânci care elimină mai eficient apa și zăpada topită. Prin urmare, anvelopele de iarnă asigură o aderență mai bună pe timp de iarnă decât cele de vară. Șanțurile acționează ca un fel de aderență pentru anvelope, ceea ce face mult mai sigură deplasarea pe asfalt înghețat și înzăpezit cu anvelope de iarnă.
- Anvelope pentru 4 sezoane vs. anvelope de iarnă
Mulți conducători auto se întreabă ce opțiune ar fi mai bună pentru sezonul de iarnă, să înlocuiască anvelopele de vară cu anvelope de iarnă de bună calitate sau să aleagă anvelope de 4 sezoane?
Dacă le comparăm doar cu anvelopele de iarnă, performanța lor pe drumuri uscate în condiții de iarnă este cea mai apropiată de cea a anvelopelor de iarnă, performanța lor inferioară pe drumuri umede este destul de evidentă, iar pe zăpadă și gheață sunt în mod clar inferioare anvelopelor de iarnă.
- Ar trebui să cumpăr anvelope de iarnă noi sau folosite?
Ca regulă generală, o anvelopă poate fi utilizată până la 10 ani, după care își pierde o mare parte din beneficiile sale. Cu toate acestea, ca o problemă de siguranță, este și mai important să se ia în considerare gradul de uzură a benzii de rulare, care conferă anvelopei proprietățile sale.
O anvelopă poate fi utilizată în siguranță numai până când uzura de pe suprafața anvelopei atinge nivelul butoanelor indicatoare de uzură.
- Lichid de răcire – antigel
Poate părea ciudat, dar mașina dumneavoastră are nevoie de lichid de răcire nu numai vara, ci și iarna, când motorul este încă cald.
Dar există un alt motiv pentru a acorda o atenție deosebită lichidului de răcire în timpul iernii, și anume punctul de îngheț al lichidului de răcire. Dacă nu este suficient de scăzut, lichidul care îngheață poate fisura radiatorul sau poate expulza bușonul de antigel al motorului. De asemenea, motorul poate fi deteriorat în timp.
Așadar, înainte de venirea iernii, este o idee bună să măsurați punctul de îngheț al lichidului de răcire cu un refractometru (disponibil la orice magazin de piese auto). Punctul de îngheț este de -30°C peste care lichidul de răcire trebuie înlocuit.
- Vizibilitate pe drumuri: ștergătoare și lichid de parbriz pentru o iarnă fără probleme
Deși vara merită să folosiți un lichid special pentru spălătorul de parbriz pentru a ține la distanță insectele, calcarul și alte impurități, nici iarna nu puteți evita acest lucru. De asemenea, trebuie să vă asigurați că lichidul este rezistent la îngheț.
Este o idee bună să acționați înainte de instalarea înghețului, deoarece lichidul de spălare a parbrizului care îngheață poate sparge pompa și rezervorul de spălare.
De asemenea, verificați starea lamelelor ștergătoarelor și înlocuiți-le, dacă este necesar, dacă sunt uzate sau rupte. Totodată, asigurați-vă că gheața de pe parbriz nu este îndepărtată cu ajutorul ștergătoarelor, ci cu ajutorul încălzitorului de geamuri.
- Faruri, lămpi
Desigur, ar trebui să vă verificați „echipamentul de iluminat” în fiecare zi, dar iarna, când ziua este mai scurtă, este deosebit de important ca acestea să fie în stare bună de funcționare. Este esențial ca toate acestea să se aprindă, dar și modul în care o fac este important.
Dacă este necesar, verificați setările farurilor și, bineînțeles, dacă luminile mașinii dvs. nu sunt controlate automat în funcție de nivel, asigurați-vă că acestea sunt setate corect în funcție de sarcina curentă.
- Baterie
Este o caracteristică a tuturor bateriilor faptul că performanța lor se reduce drastic odată cu scăderea temperaturii. Acesta este motivul pentru care zilele reci sunt cel mai bun moment pentru a afla că o baterie este gata de înlocuire. Pentru a evita acest lucru, mai ales într-o dimineață geroasă, există două lucruri pe care le puteți face: încărcați bateria în mod regulat și verificați-o.
În special, la mașinile folosite în principal pentru distanțe scurte ar trebui să fie încărcată bateria din când în când, deoarece, dacă nu mergeți suficient de departe după o pornire, nu se va putea încărca. Se recomandă utilizarea unui încărcător controlat pentru încărcare, deoarece supraîncărcarea va deteriora bateria. Motivul pentru care este recomandat un tester de baterii este că, după un timp, bateriile sunt cu siguranță gata de înlocuire, iar încărcarea lor nu este suficientă pentru a le pregăti pentru zilele reci.
- Filtru de polen
Filtrul de polen din habitaclu, introdus în anii ’90, este util pentru a reduce cantitatea de praf și polen care intră, dar care blochează și sistemul de ventilație prin înfundarea acestuia. Iar dacă acesta din urmă nu poate funcționa corect, nu numai că încălzirea și dezumidificarea vor fi inadecvate în timpul iernii, dar și perspectivele vor fi slabe. Înlocuirea filtrului de polen este recomandată cel puțin o dată pe an și este practic să faceți acest lucru înainte de iarnă pentru a vă asigura că dezumidificarea este cât mai bună.
8+1. Prudență, răbdare
De asta aveți nevoie pentru a conduce pe timp de iarnă. Asigurați-vă că aveți suficient timp pentru a curăța complet mașina de zăpadă și gheață înainte de a porni la drum. De asemenea, merită să încălziți motorul, dar nu mai mult de 2-3 minute, deoarece utilizarea modului ralanti pentru mai mult timp nu este recomandat pentru motoarele diesel.
Contactați un serviciu profesionist! O anvelopă aleasă incorect poate avea ca rezultat nu numai daune materiale, ci și vătămări corporale. Aveți grijă unul de celălalt! Conduceți cu grijă!