Local Flavours Turism autentic bazat pe arome culturale locale – ”Authentic tourism based on local cultural flavours”

Principalele atracții turistice apar ca hub-uri de vizite și servicii de renume internațional, ceea ce duce la neglijarea altor site-uri culturale și la non-durabilitate în cazul celor mai vizitate destinații. În același timp, turiștii modernizează moștenirea culturală autentică, oferind experiență specifică înrădăcinată în istoria locală și în conservarea moștenirii culturale a comunităților, adăugând arome unice și emoție aventurii lor.

Orașele mici și mijlocii, cu moștenire culturală bogată, dar subevaluate, au potențialul de a oferi experiențe noi, unice și autentice, dar suferă de dominanța atracțiilor majore din vecinătatea lor, sau de îndepărtarea relativ mare. Poziționarea lor ca destinații autentice poate susține patrimoniul cultural local și creează perspective mai bune pentru localnici. Atragerea turiștilor către locuri mai puțin recunoscute poate crea o distribuție mai uniformă a activității turistice și poate contribui la economii regionale de coeziune.

Obiectivul Local Flavours este de a îmbunătăți politicile care sprijină locurile incapabile să își exploateze pe deplin moștenirile culturale din cauza locațiilor mai puțin avantajoase.

Proiectul va ajuta partenerii să facă față provocării de a identifica cele mai eficiente modalități de a sprijini site-urile locale unice, cu un set de instrumente de analiză inovatoare, schimb de cunoștințe extinse și cu interacțiune asistată cu părțile interesate locale și publice locale. Astfel, potențialele și blocajele specifice locale și regionale pot fi explorate și utilizate în mod corespunzător pentru elaborarea cadrelor politice potrivite care ridică și poziționează noi destinații autentice.

Ca rezultat al cooperării parteneriatului internațional, 8 planuri de acțiune vor fi produse ca rezultate principale, care vizează diferite instrumente de politică (programe operaționale FEDR, strategii de dezvoltare și marketing), care vor susține locațiile adresate în urmărirea lor de a deveni actori mai integrați și integrali în turismul regional, bazat pe bunurile culturale autentice recunoscute și utilizate corespunzător.

Denumirea partenerului lider: Institute of Advanced Studies (Felsőbbfokú Tanulmányok Intézete)

Obiectiv specific: 4.1. Îmbunătățirea politicilor legate de patrimoniul natural și cultural

Durata proiectului: 36 luni

Faza 1: 24 luni, data începerii: 01/08/2019

Faza 2: 12 luni

ȘTIRI

03.07.2020 – Întâlnirea actorilor locali