În perioada ianuarie-octombrie 2024, s-a desfășurat testarea platformei EDUBOT în Slovacia. Proiectul a implicat patru țări din Europa Centrală: Polonia, Ungaria, România și Slovacia. Scopul proiectului a fost de a susține învățământul la matematică și informatică, precum și de a îmbunătăți eficiența procesului de învățare prin soluții inovative.

În timp ce obiectivul principal al proiectului EDUBOT în Ungaria, România și Polonia a fost dezvoltarea învățământului la matematică și pregătirea elevilor pentru examenele de evaluare a abilităților, în Slovacia, centrul proiectului a fost introducerea unui nou conținut educațional la disciplina informatică. În Slovacia, testarea a implicat trei școli: Școala Generală Katona Mihály din Buča, Școala Generală Szabó Gyula din Dunajská Streda și Școala Generală Czuczor Gergely din Nitra. În programul pilot al proiectului, dezvoltarea materialelor educaționale și testarea acestora au fost realizate de patru profesori din aceste școli.

În cadrul proiectului din Slovacia, sarcina profesorilor a fost de a adapta materialele educaționale în funcție de abilitățile și nevoile individuale ale elevilor și de a testa noua platformă digitală de învățare EDUBOT. La testare au participat 261 de elevi, care au petrecut împreună 414,5 ore utilizând platforma. Datorită acestui sistem, elevii au avut posibilitatea să progreseze în învățare în ritmul lor propriu, ceea ce le-a oferit oportunitatea de a-și concentra atenția atât asupra punctelor forte, cât și asupra slăbiciunilor lor.

Unul dintre rezultatele remarcabile ale proiectului a fost faptul că, pe baza testării, profesorii au împărțit elevii în clustere diferite, având în vedere diferențele în nivelul de cunoștințe și nevoile lor individuale. Prin această abordare, nu doar cunoștințele elevilor au fost luate în considerare, ci și nevoile lor individuale, asigurându-se astfel procesul de învățare personalizat. Utilizând traseele individuale de învățare disponibile pe platforma EDUBOT, elevii au avut posibilitatea să se adâncească mai mult în cunoștințele de informatică, în timp ce profesorii i-au susținut continuu, urmărindu-le progresul și asigurându-se că fiecare elev se poate dezvolta în ritmul său propriu.

Acest proiect pilot are o semnificație deosebită, deoarece integrarea învățării personalizate și a instrumentelor digitale de învățare creează noi oportunități în procesul de învățare. Scopul proiectului nu a fost doar de a dezvolta cunoștințele elevilor, ci și de a le sprijini capacitatea de a învăța într-un mod independent, motivat și eficient, luând în considerare propriul ritm de învățare și nevoile lor.

Rezultatele și experiențele acestui proiect oferă o bază importantă pentru viitoarele dezvoltări educaționale și contribuie la adaptarea și mai mult a mediilor de învățare digitale la nevoile individuale de învățare ale elevilor.