Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Harghita oferă o nouă perspectivă turismului local

În perioada 28–31 iulie, 25 de influenceri și jurnaliști din România au explorat comorile naturale, culturale și gastronomice ale zonei Praid și a Ținutului Sării, în cadrul unui infotrip organizat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Harghita (Visit Hargita).
Scopul călătoriei de documentare a fost de a promova această regiune pe harta turismului intern, ca o destinație autentică, diversă și bogată în experiențe.

Participanții au fost cazați la Altus Hotel & Spa, de unde, în fiecare zi, au pornit în descoperirea unor noi locații. În program au fost incluse vizite la Magic Selfie House, Căsuța Răsturnată și Casa Fluturilor, prima casă permanentă de fluturi din România. Au asistat la procesul de prelucrare a sării, au experimentat olăritul, prepararea cozonacului secuiesc (kürtőskalács) și confecționarea pălăriilor din ciuperci, iar în parcul de aventură Kalonda Escape s-au bucurat de activități recreative. O excursie off-road a oferit ocazia de a cunoaște natura din jurul Praidului, iar oferta gastronomică a fost asigurată de pensiuni și restaurante locale. Programul a inclus și vizitarea Parcului de Gândaci și a Parcului Mini Transilvania.

Infotripul face parte dintr-o inițiativă mai amplă ce are ca scop revitalizarea turismului din Praid, afectat recent de catastrofa salinei. Grupul de lucru pentru gestionarea crizei, coordonat de Consiliul Județean Harghita și ADI Harghita (Visit Hargita), urmărește reconstrucția sustenabilă a turismului prin redefinirea managementului turistic, campanii de promovare și colectare de fonduri.

Mesajul programului este clar: oferta turistică a Praidului este mult mai bogată decât mina de sare – vizitatorii sunt așteptați cu o paletă largă de experiențe, atracții și valori locale.

Potrivit lui Bíró Barna-Botond, președintele Consiliului Județean Harghita, salina din Praid a fost, fără îndoială, un simbol al regiunii, dar Ținutul Sării oferă mult mai mult.

– Sarcina noastră comună este acum aceea de a redescoperi Praidul și de a arăta că natura, tradițiile, obiectivele și serviciile locale, bucatele autentice și oamenii de aici continuă să ofere experiențe de neuitat. Infotripurile sunt o oportunitate excelentă pentru a duce vestea bună despre regiunea noastră în întreaga țară și dincolo de granițe. Prin astfel de inițiative putem contribui la siguranța economică a comunităților locale – a declarat președintele consiliului județean.

Mai multe informații despre contextul inițiativei și eforturile de revitalizare turistică pot fi găsite aici:
https://judetulharghita.ro/noua-realitate-de-la-praid-implica-gasirea-unor-solutii-punctuale/

Tot ce înseamnă gust, tradiție și gastronomie

Gastronomia a avut un rol esențial în programul infotripului, mai ales că județul Harghita a obținut titlul de Regiune Gastronomică Europeană pentru anul 2027.
Scopul ADI Harghita (Visit Hargita) este nu doar promovarea gusturilor locale, ci și pregătirea pentru a onora acest titlu așa cum se cuvine.

În acest sens, a fost lansată pagina oficială de Facebook în limba engleză Harghita – European Region of Gastronomy 2027, care servește ca platformă informativă. Aici, locuitorii și cei interesați pot urmări din prima sursă știrile, evenimentele și programele legate de acest titlu.

Alăturați-vă aventurii gastronomice prin pagina Harghita – European Region of Gastronomy 2027:
https://www.facebook.com/HarghitaEuropeanRegionofGastronomy

Miercurea Ciuc, 4 august 2025