CONSILIUL JUDEŢEAN HARGHITA

cu sediul în Miercurea-Ciuc, Piaţa Libertăţii nr. 5.

Organizează concurs pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă,

 în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin. 2 lit. b și art. VII alin. (7)/XI/XII din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ:

 

Compartimentul administrare infrastructură IT din cadrul Direcției generale patrimoniu:

  • Post unic: Consilier, clasa I, grad profesional superior

Condiţii de participare:

  • condiţii generale prevăzute la art. 465 din Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă: Domeniu de studii: științe inginerești (Domeniu fundamental), Informatică (Ramura de știință), Informatică economică (specializarea);
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice minim 7 ani;

Concursul va avea loc la sediul Consiliului Judeţean Harghita, după cum urmează:

  • proba scrisă – 02 aprilie 2024, ora 12.00
  • proba de interviu – Proba interviului se susţine de regulă, într-un termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afişării rezultatului probei scrise. Data, ora şi locul susţinerii probei interviului se afişează odată cu rezultatele la proba scrisă.

 

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Dosarele de concurs se depun la sediul Consiliului Județean Harghita până la data de 18 martie 2024 (inclusiv), în termen de 20 zile de la data afişării anunţului – în perioada 27.02.2024-  18.03.2024.

Condiţiile de participare la concurs şi bibliografia stabilită se afişează la sediul Consiliului Judeţean Harghita respectiv și pe site-ul Consiliului Județean Harghita: https://judetulharghita.ro/consiliul-judetean-harghita/cariera/

 

Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

  1. Coordonează activitatea de administrare a infrastructurii IT.
  2. Întocmește strategia IT a Consiliului Județean Harghita,
  3. Răspunde de dezvoltarea, modernizarea și administrarea infrastructurii de rețea,
  4. Împreună cu firma de specialitate răspunde de asigurarea functionalității hardverelor, a rețelei de calculatoare, a echipamentelor de conectare și de comunicații,
  5. Împreună cu firma de specialitate răspunde de administrarea serverelor,
  6. Împreună cu firma de specialitate răspunde de interconectarea rețelelor și accesul la rețeaua globală Internet,
  7. Răspunde de proiectarea și aplicarea strategiei de securitate a rețelei,
  8. Răspunde de instruirea și asistarea utilizatorilor,
  9. Ține evidenta echipamentelor de calcul,
  10. Ține evidenta softurilor instalate și utilizate,
  11. Asigură întretinerea și depanarea echipamentelor de calcul, prin intermediul societăților specializate cu care au fost încheiate contracte în acest sens; evaluează activitatea prestată de aceste societăți și raportează conducerii societății orice probleme apărute în colaborarea cu acestea sau necesitatea revizuirii sau actualizării contractelor încheiate pentru întreținerea echipamentelor de calcul,
  12. Centralizează necesarele de echipamente de calcul și licențe,
  13. Analizează anomaliile care apar în funcționarea aplicațiilor, în vederea determinării cauzelor și propune măsuri pentru eliminarea acestora,
  14. Răspunde de monitorizarea infrastructurii hardware și rețeaua din cadrul instituției,
  15. Răspunde de achiziționarea echipamentelor tehnice, recomandând soluții adecvate activității instituției,
  16. Coordonează și răspunde de întreținerea infrastructurii IT,
  17. Răspunde de protejarea informațiilor în rețea, precum și securitatea traficului pe internet,
  18. Supraveghează și inspectează serverele şi staţiile plasate în reţea.
  19. Răspunde de creşterea performanţelor serviciilor,
  20. Detectează nefuncţionalităţile hardware şi software,
  21. Supraveghează instalarea şi configurarea produselor de tip „firewall” permite accesul în deplină siguranţă la resursele reţelelor interconectate.
  22. Răspunde de implementarea regulilor de securitate pentru accesul la şi din reţeaua Internet,
  23. Aduce la cunoștința personalului modificările aduse procedurilor de securitate,
  24. Conlucrează cu membrii echipei tehnice responsabile cu menţinerea în funcţiune şi dezvoltarea reţelei de calculatoare,
  25. Verifică rezultatele şi remediază neconformităţile,
  26. Răspunde de efectuarea studiilor de piață și întocmește documentele necesare (Necesități minim obligatorii, Solicitare de ofertă, Notă justificativă privind estimarea valorii, Raportul achiziției, Comandă/Contract) achiziției directe a unor produse și servicii cu caracter funcțional și urmărește cursul acestora până la facturare și plată;
  27. Răspunde de întocmirea Referatelor de necesitate în vederea includerii în Programul anual al achizițiilor publice a produselor și serviciilor care urmează a fi achiziționate în cursul anului de către Direcția generală patrimoniu;
  28. Răspunde de întocmirea contractelor de servicii și de furnizare produse și urmărește respectarea prevederilor acestora;
  29. Participă împreună cu parteneri interni şi după caz externi la proiectarea sistemului informatic nou sau a modulelor funcţionale noi și implementarea, testarea şi punerea în funcţiune sistemului nou,
  30. Elaborează documentaţii de achiziţie publică: întocmește caiete de sarcini în vederea derulării licitaţiilor publice în domeniul de activitate;
  31. Contribuie la administrarea sistemelor informatice implementate prin diferite proiecte naționale și europene implementate;
  32. Colaborează cu iniţiatorii de acte administrative, formulând propuneri de iniţiere, asigurând redactarea acestor proiecte şi elaborând referate de aprobare, note de fundamentare sau referate, ori rapoarte de specialitate, în vederea supunerii dezbaterii acestora în cadrul forurilor decizionale ale Consiliului Judeţean Harghita, conform metodologiei aprobate în acest sens;
  33. Participă la cursuri de perfecţionare şi seminarii pentru ridicarea nivelului de pregătire profesională.
  34. Răspunde de întocmirea proiectelor de hotărâri ale Consiliului Judeţean Harghita sau dispoziţii ale preşedintelui legate de activitatea compartimentului, conform metodologiei în vigoare;
  35. Îndeplinește și alte atribuții repartizate de președintele Consiliului Județean Harghita.

 

Conţinutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs:

Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;

b) copia cărţii de identitate;

c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;

d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;

e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

 

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres

preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Modalitatea de înscriere la concurs

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Locul de depunere a dosarului de concurs și datele de contact: sediul Consiliul Județean Harghita, Miercurea Ciuc, Piața Libertății nr. 5, cod poștal 530140, județul Harghita.

Persoana responsabilă cu primirea dosarelor de concurs este doamna Gărbe Kinga, consilier, la Direcția resurse umane și comunicare, telefon 0266-207700 int. 1406, 1408, adresa de e-mail: garbekinga@judetulharghita.ro .

  • Atribuțiile postului

Direcția generală patrimoniu

  • Bibliografia și tematica poate fi descărcat aici:

Direcția generală patrimoniu

  • Rezultatul selecției dosarelor:

Direcția generală patrimoniu

  • Rezultatul probei scrise:

Direcția generală patrimoniu

  • Rezultatul interviului:

Direcția generală patrimoniu

  • Rezultatul final:

Direcția generală patrimoniu

Borboly Csaba

Președinte